Wednesday, June 11, 2008

sanna bråding

Idag har det pratats mycket om vem den knarkande stureplans kändisen är. Hon som nu sitter i häkte.
När jag fick reda på vem det var - vilket var ca 2h sedan - kan jag inte säga att jag blev speciellt förvånad. Ingen som helst hade egentligen förvånat mig.
Jag menar, är det verkligen så att folk tror att det inte knarkas bland kändisar o på stureplan?
Kokainet är en drog som gör en alert, på G, man har kontroll på ett helt annat sätt än med alkoholen som domnar dig. Och om du vill ut, har ögonen på dig och vill ha kul så är kokain ett bra sätt att få fart utan att börja sluddra, ramla och göra bort dig som du gör efter en helkväll i alkoholens tecken.
Så resoneras det - bra? Dåligt? Färre men värre skandaler i tidningarna.
Kan säga att det finns värdsligare problem som intresserar och berör mig mer än vilken kändis som knarkar. Ändå är det precis som halva Sverige blir chockade.
O jag kan lova, garantera till och med att det finns ännu mer respektabla och ännu mer folkliga kändisar som luktar upp snö i snoken. Vilka skulle jag aldrig få för mig att skriva ut då jag inte finner någon som helst anledning att fälla krokben för någon. Så fråga inte.

Varför inte packa ihop hela Hells Kitchen och ta dem på drogtest?
Jag skulle inte bli förvånad av resultatet.
Folk som går o gnyr om att det är farligt att gå förbi mig när jag står utanför med en cancer-pinne i handen, går sedan raka vägen in på toaletten och tar sig en snort. Kokain är vardagsmat.

Men varför blir vi så förvånade?
Så min stora ögonbryns höjjare idag är inte att Sanna Bråding sitter i finkan, utan att så många i sverige inte visste att knark är en naturlig del av ett kändis-samhälle, även i sverige. Det är inte exklusivt för USA att få ha knarkande kändisar.

Läs: Aftonbladets artikel.
Läs: Kändisar se upp!
Läs: Realtid - Sanna


Aftonbladets försök att hålla Sannas identitet hemlig misslyckades.

No comments:

free hit counter code