Monday, May 26, 2008

Sanna Bråding och Anton Berg

För tredje året i rad leder Sanna Bråding och Anton Berg Sommartoppen i P3. Under åtta veckor turnerar duon Sverige runt och direktsänder P3:s klassiska listprogram som låter publiken rösta fram sommarens bästa låtar.

Pressbild på Anton Berg och Sanna Bråding:
http://www.sr.se/press/bildmapp/160167_130_170.jpg
Foto: Johan Ljungström/SR

Både Sanna och Anton jobbar vanligtvis med P3 Star och sänder programmet varsin helgdag. På lördagar är det musik och idoler med Sanna och på söndagar relationer och andra livsviktiga frågor med Anton.

Sanna, hur är det att återigen behöva jobba en hel sommar när alla andra är lediga?

– Det är nice! Hade jag inte tyckt att det var värt det så hade jag aldrig tackat ja till att sända Sommartoppen i P3. Jag känner mig fett privilegierad som får ha ett så roligt jobb. Och är det några som ska känna avund så är det de som är lediga i sommar!

Tredje turnén tillsammans, nu måste ni känna varandra utan och innan! Anton, berätta nåt skvaller om Sanna som vi andra inte känner till.

– Ojojoj, här finns det mycket att gräva upp! Jag vet inte var jag ska börja, Sanna är en tickande löpsedelsbomb. Men eftersom vi ska jobba ihop hela sommaren vill jag inte börja med ett mediebråk. Fast okej, en sak kan jag bjuda på: stencoola solglasögontuffa fotomodellsnygga Sanna Bråding har ett förflutet som... scout! Hon kan bygga vindskydd, knyta knopar, göra eld och leda tanter över gatan och det är ju tryggt när man ska på turné!

Sanna och Anton direktsänder Sommartoppen i P3 lördagar kl 14:03-16:00 med start i Kiruna 1 juli.

Så här ser turnéplanen ut för 2006:

1 juli Sommartoppen på Kirunafestivalen

8 juli Sommartoppen på Sundsvalls Gatufest

15 juli Sommartoppen på Oskarshamns 150-årsfirande

22 juli Sommartoppen på Östersjöfestivalen, Karlshamn

29 juli Sommartoppen på Storsjöyran, Östersund

5 augusti Sommartoppen på EM-festen, Göteborg

12 augusti Sommartoppen på Gävle Cityfest

19 augusti Sommartoppen på Malmöfestivalen

Fler pressbilder:
Sanna Bråding och Anton Berg, programledare för Sommartoppen i P3
http://www.sr.se/press/bildmapp/158787_113_170.jpg
Foto: Johan Ljungström/SR

Sanna Bråding
http://www.sr.se/press/bildmapp/160174_130_170.jpg
Foto: Johan Ljungström/SR

Banta

No comments:

free hit counter code