Sunday, May 18, 2008

Sanna Bråding smickrad


Nästa år ska Magdalena Graafs självbiografiska bestseller "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" bli film.
Nu avslöjar hon att hon då gärna ser Sanna Bråding i rollen som sig själv - och Bråding är intresserad:
- Jag är jättesmickrad. Skulle jag få frågan så skulle jag gärna göra det, säger hon till Expressen.

Boken om Magdalena Graafs tragiska bakgrund blev en stor succé. Tidigare har hon sagt att hon själv kan tänka sig att spela huvudrollen när boken ska bli film.
Men i ”Videokväll hos Luuk” som sänds i SVT på söndag säger hon nu att hon tror det skulle kunna bli för jobbigt att själv tvingas gå igenom allt på nytt.
– Det skulle kanske vara som ett avslut på resan att få göra det. Men sen skulle det kanske bli lite väl att få uppleva det ytterligare en gång.
I programmet får hon frågan vem hon annars kan tänka sig i rollen:
– Sanna Bråding. Jag tycker att hon är tuff och hon kan nog göra många sidor.


Sanna Bråding smickrad

Sanna Bråding är smickrad över att Magdalena Graaf har henne som etta på sin lista över att gestalta den känslosamma rollen som henne själv:
– Jag är jättesmickrad och det är klart att om jag skulle få frågan så skulle jag gärna göra det. Men det där var bara vad hon sa själv i programmet, vi har inte pratat om det och de har inte börjat att casta än.

Hur skulle det vara att spela rollen som Magdalena i den här sorgliga, sanna historien?
– Jag förstår verkligen inte det hon har gått igenom men när man själv har gått igenom nåt väldigt svårt så finns det ändå mycket liknande som man kan referera till, känslomässigt. Och jag längtar tillbaka till skådespeleriet.


No comments:

free hit counter code